Via Transilvanica, Ziua 18. Sovata – Praid

      Așa de mult am umblat prin Sovata și cât mai m-am învârtit prin staţiune și ieri și azi dimineață, mai ales prin desele urcări şi coborâri prin oraş, că stare nu am deloc, încât nu e de mirare cum că mândrețea mea de burtă care o aveam când am plecat de acasă, a cam dispărut ca prin farmec, iar în locul ei a rămas un strat subțire de clisă, așa cum îi spun bănățenii la slănină!
      Sfatul meu, dacă vreți să țineți o cură de slăbire, veniți pe Via Transilvanica și garantat o să obțineți o siluetă de vis.
      Etapa de astăzi spre Praid, aș putea spune că a fost printre cele mai scurte de până acum, ea este de un pitoresc aparte mai ales că se interpune într-o bună parte si cu binecunoscutul traseu turistic local spre Schitul 14 Cruci iar la un moment dat se intersectează și cu Via Mariae, traseul care vine din Austria, trece prin Ungaria și este frecventat de pelerinii catolici care se întrunesc la Șumuleu Ciuc o dată pe an.
      A fost așa de scurt, încât nici nu mi-am dat seama că am și ajuns, iar când am sunat-o pe doamna Gabriela Szabo, inițial am crezut că e sportiva, mi-a spus că am trecut de Cabana Phoenix. Fac stânga împrejur, ajung la poarta cabanei mă întâmpină domn Nicu, mă conving că știe românește căci presupun că sigur e ungur, și aflu că de fapt este din Sibiu dar mai mult decât atât îmi spune că provine din comuna Stroești, judetul Vâlcea.
      Asta-i culmea, mă aflu în Harghita, sunt în Ținutul Secuiesc și tot de vâlcenii mei dau. Și doamna Gina este tot vâlceancă și aproape tot neamul la fel. Și, clar că și ospitalitatea este ca la ea acasă, că doar vâlcenii tot vâlceni rămân oriunde ar fi!

27 august 2021

Un gând despre „Via Transilvanica, Ziua 18. Sovata – Praid

Lasă un comentariu